e>

♕ ‌ awesome people ♕

Assalamualaikum semua kacak dan jelita !!
Mari bersama sihat bertenaga dengan SNE / BEAUTSKIN ESSENCE dan produk dari SNE yang lain. Sebarang pertanyaan dan tempahan boleh tanya, jangan malu-malu. Saya tidak makan orang, makan sedap-sedap saja maaa :)
25 April 2013

Tuesday, December 14, 2010

6 hubungan yg membawa kegagalan

assalamualaikum...
sy nak share sumting dgn korang semua,mybe berguna untuk korang dlm kehidupan bercinta korang..huhu..ekceli sy terjumpe info ini dalam majalah remaja & tertarik sekali untuk share kt post kali ini..so renung2kan & selamat beramal =)
hubungan yg dimulakan dari bertepuk sebelah tangan
bukan semua cinta yg bermula dri suka sama suka.ada yg dimulai dgn lelaki yg tergila-gilakan seorang gadis & juga sebaliknya. telefon lebih 5 kali sehari & sanggup berhabis duit semata-mata utk menarik perhatian. tidak salah melakukan semua itu jika ia bjalan 2 arah. apa yg mjadi masalah jika ia hanya blaku pd 1 pihak saja. akibatnya hubungan ini berkembang mnjadi x sihat kerana 1 pihak mencintai dgn kadar yg lebih tinggi & x seimbang. padahal dlm hubungan yg sihat perlu seimbang. hubungan ini juga seringkali diambil kesempatan. bererti pihak yg merasa sbg 'objek cinta' akan mngembil keuntungan & memanfaatkan subjeknya. hubungan ini juga berlaku atas dasar kasihan yg kesannya jelas x baik di masa hadapan.
hubungan yg dimulakan kerana sebuah 'fantasi'
dlm kehidupan ada saat2 di mana seseorang masuk dlm dunia 'fantasi' . contohnya, setelah penat bekerja seorang lelaki prgi bercuti ke satu tempat & bertemu dgn seorang wanita yg juga berada di tempat yg sama. jika kedua mereka ini tertarik mereka cenderung untuk menjalinkan hubungan cinta. inilah yg disebut hubungan 'fantasi'. keduanya terjebak dlm suasana santai yg sifatnya hanya 'sementara'. apabila keduanya kembali ke tempat masing2 serta kembali menjalani rutin harian maka sedikit demi sedikit hubungan yg terjalin hanyut tanpa disedari.
hubungan yg bermula atas dasar memberontak terhadap orang tua
masalah ini berlaku biasanya berlaku pd remaja yg dikawal ketat oleh ibu bapa mereka. apa2 keputusan utk masa depan dirinya ditentukan oleh org tuanya. apa hubung kaitnye dgn cinta? mudah! seorang lelaki sengaja memilih gadis yg diketahui kriterianya tidak disukai oleh ibunya kerana mahu tunjukkan rasa marah. hubungan ini byk berlaku di masyarakat kita & berakhir dgn kekecewaan. hubungan ini juga diibaratkan cinta terpaksa. jauhilah dari hubungan sebegini , kerana dua2 pihak akan terluka.
hubungan yg dimulakan dalam keadaan emosi yg masih terluka akibat putus cinta
ada yg akan cepat2 cari pengganti sebaik saja putus cinta. sama ada bertujuan utk melupakan kekasih lama atau mahu membuan segala kesedihan ataupun ingin membalas dendam. semuanya berlaku tanpa disedari. orang yg kecewa ini mudah terbawa-bawa pengalaman masa lalu. jadi jgn memaksa diri utk membina hubungan yg serius dgn org baru putus cinta! kalau hati memang sudah tertambat kepadanya tunggulah sehingga dia benar2 bersedia & ikhlas menerima cinta anda. 
hubungan yg timbul dari rasa kekaguman berlebihan
seseorang yg mengagumi pasangannya secara berlebihan biasanya akan menyimpan perasaan yg tinggi terhadap si dia. ada 1 gambaran kesempurnaan terhadap pasangannya. sedangkan pada kenyataannya xde 1 manusia pun yg sempurna! bukan mustahil si dia yg menjadi idola kamu boleh saja membuat kesalahan yg mungkin akan mengecewakan kamu suatu hari nanti. malah si dia juga mungkin akan berubah menjadi org yg kamu x suka. akibatnya perlahan2 hubungan ini akan hancur.
hubungan yg bermula dgn cinta 3 segi
jatuh cinta dgn seseorang yg sudah pun mempunya pasangan hidup. kononnya demi cinta sanggup dimadukan. jangan sangka kamu memang jika sudah berjaya menawan hati si dia. x mustahil si dia akan meninggalkan kamu seperti mana dia meninggalkan kekasih atau pasangannya yg terdahulu. oleh itu berhentilah bermain api & carilah yg masih single & available!

okey itulah beberapa info yg sy rasa bagus untuk share dgn korang,kot2 pernah ke kan terjebak dlm hubungan di atas..sy rasa sy pernah kot! upps!!! terbocor pulak..huhuhu =p 


11 comments:

Naddy said...

suke suke suke dgn entri ni...i suke yg last tu...tu la...cari lah yg single n available kan...ni sibuk2 nk kacau hubungn org lain..hahahaah emo kan i =) heheeheheh

Unknown said...

its normal kite emo syg , yela sebok2 nk amek hak org..ececeee....jauhila ye -____-"

Anati Soki said...

hubungan yang tiada kepercayaan. hehee :)

azi nur said...

info yang berguna....

Miss b said...

folow kamu yah

Anonymous said...

Bukan saja info..bahkan seluruhnya Gempak! Best~

Unknown said...

hehe xdelah gempak mane,sederhana jee..ececeehhh =)

Ain Zulaikha said...

hubungan yg timbul dr rs kekaguman berlebihan, mmg setuju gilerrrr

Unknown said...

haaa ain sapakah mamat tu??? kte kenal x? huhuh

Kik0 ♥ QiLaH said...

kalo hbgn yg mula dgn social network?
hiks :D

Unknown said...

it does'nt matter darl , janji time kenal kt tenet tu orgnye masih solo n bkn yg baru2 je putus cinta or yg mcm dlm entry sy ni eh :)

 

Blog direka hias oleh Miss Honey Daa
Hak Cipta Terpelihara : Honey Daa copyright | Honey Daa designed