e>

♕ ‌ awesome people ♕

Assalamualaikum semua kacak dan jelita !!
Mari bersama sihat bertenaga dengan SNE / BEAUTSKIN ESSENCE dan produk dari SNE yang lain. Sebarang pertanyaan dan tempahan boleh tanya, jangan malu-malu. Saya tidak makan orang, makan sedap-sedap saja maaa :)
25 April 2013

Friday, May 3, 2013

Tips kecantikan

Assalamualaikum..

Tips kecantikan ini saya dapat dari seorang yang berpengalaman dalam bidang kecantikan ni, dia memang sangat cantik - natural beauty. Memang manis wajahnya walaupun tiada secalit pun makeup. Okey tips yang ingin saya kongsikan ialah :

Tips menghilangkan jerawat

Ubat gigi
Biasalah muda - muda ni kan, stress dan pemakanan yang tidak seimbang boleh menyumbang kepada penularan jerawat di wajah. Jahat jerawat ni tau. Haaa korang tau tak ubat gigi yang korang guna tu boleh hapuskan jerawat??? Saya pon tak tau. huhu. Senang je rupanya, letak ubat gigi ( yang paling disyorkan Colgate) di jerawat yang bermaharajalela tu, insya Allah besok dah kecut. Bergantung pada jenis jerawat ya, kalau yang tiut - miut tu dalam masa 1 hari dah hilang, kalau yang jenis beshar - beshar tu dalam 2 hari dah boleh nampak kesannya. Paling penting sekali, jaga pemakanan dan banyakkan minum air kosong.

Scrub muka
Nak jimat? Cuba kali ini korang try buat scrub sendiri di rumah. Caranya mudah saja. Korang ambil garam halus dan buah tomato, belah tomato tu dan pandai - pandailah korang adunkan tomato tu dengan garam halus. Kemudian lumurkan ke muka, macam korang scrub muka tu. Actually, sepatutnya guna gula untuk scrub, tapi gula kan kasar sedikit, berbanding dengan garam tu halus saja kan. Haaa so lagi selamat lah untuk kulit. 

Jom try guna tomato ! ^^


SEMOGA BERJAYA ^^

No comments:

 

Blog direka hias oleh Miss Honey Daa
Hak Cipta Terpelihara : Honey Daa copyright | Honey Daa designed