e>

♕ ‌ awesome people ♕

Assalamualaikum semua kacak dan jelita !!
Mari bersama sihat bertenaga dengan SNE / BEAUTSKIN ESSENCE dan produk dari SNE yang lain. Sebarang pertanyaan dan tempahan boleh tanya, jangan malu-malu. Saya tidak makan orang, makan sedap-sedap saja maaa :)
25 April 2013

Saturday, April 27, 2013

Sikap manusia ni....

Assalamualaikum..

Malam yang sunyi, kedengaran bunyi sang unggas di luar apartment ku Kolej R6. Actually, baru jugak lah (setengah jam yang lalu) balik makan - makan dengan buah hati pengarang jantung. Sedangmemikirkanperancangan untuk besok, tiba - tiba terfikir hal yang tak berkesudahan. Sudah lama kot benda ni berlarutan.

Macam suspen tak? haha saja merepek malam - malam ni kan. Hmmm benda ni berkenaan dengan sikap manusia lah. Macam tajuk kali ni. Susah lah nak hidup kalau asyik fikir nak puaskan hati semua orang, padahal bukan diorang yang bagi kita makan pakai keperluan semua. Memang lah hidup ni bersama, saling hormat each other, tapi kalau asyik nak mencari kekurangan orang je, itu memang kes cemburu lah kan.

Saya ni simple je, saya kawan dengan semua orang yang tidak menjatuhkan orang lain. Saya hormat orang kalau dia pon hormatkan orang lain. Tapi kalau dia sudah melampau, suka memerli tak tentu pasal, saya lebih suka mendiamkan diri. Buat macam tidak ada apa - apa masalah pon, macam bermain dengan psikologi - reverse psychology. Orang yang berniat jahat akan rasa tercabar bila kita buat - buat cool je depan dia. Actually, dari situ kita boleh latih sifat kematangan kita takat level mana.

Kadang - kadang bila fikir balik apa yang mereka yang bermasalah ni, rasa kasihan pula. Yelah, ada je point mereka nak menjatuhkan. Padahal nampak sangat macam tidak matang, sudah Universiti level kot, tak kan masih berfikiran sekolah mengah lagi. Saya pon malas nak panjangkan cerita, so better saya diam. Ini baru zaman belajar, kalau alam pekerjaan nanti lagi berat dugaan dan cabarannya. Haaa masa tu baru tahu mana lagi susah!



Just chill and let them be immature by themselves. I am me, and always be me. Cool isn't it?

:)

No comments:

 

Blog direka hias oleh Miss Honey Daa
Hak Cipta Terpelihara : Honey Daa copyright | Honey Daa designed