e>

♕ ‌ awesome people ♕

Assalamualaikum semua kacak dan jelita !!
Mari bersama sihat bertenaga dengan SNE / BEAUTSKIN ESSENCE dan produk dari SNE yang lain. Sebarang pertanyaan dan tempahan boleh tanya, jangan malu-malu. Saya tidak makan orang, makan sedap-sedap saja maaa :)
25 April 2013

Monday, February 20, 2012

Rancang Masa Depan


Aku tidak tahu kenapa aku sering terbayangkan sesuatu yang bukan - bukan tentang masa depanku. Adakah aku jenis terburu - buru? Umur baru nak masuk 22 tahun, muda lagi rilex lah. Tapi bagi aku, seperti sudah kesuntukan waktu. Hidup aku msti ada perancangan, ada susunan baru hati aku rasa lega. Aku dah target umur bila aku habis belajar, umur bila aku dah bekerja dan berkahwin. 

Bagi aku, perkahwinan haruslah waktu umur masih muda sebab nanti aku nak dapat anak awal. Nanti masa aku dah 50 tahun, orang tidak tersalah anggap yang anak aku itu cucu aku pula. Jadi paling lewat aku kena kahwin sebelum umurku 27 tahun. Aku ada lagi 5 tahun lagi. Sebelum aku kahwin aku kena kerja, kumpul duit untuk kahwin dan bayar hutang PTPTN. Sepatutnya aku kena sambung degree dulu, kemudian baru kerja tapi rezeki tidak memihak kepada aku. Takutnya aku...

Apa perancanganku lepas ni? Emak kata carilah kerja di bank. Aku pun terfikir begitu, kerja bank ni tidak semestinya jadi akauntan. Ada juga bahagian lain macam office admin tu. Suasana kerja pun baik, gaji dan elaun pun bagus. Tapi itulah, ada kerja kosong ke sekarang? Aku nak terus dapatkan kerja tetap dengan gaji yang berpatutan, memandangkan hidup sekarang ni memerlukan belanja yang agak besar, tambah lagi dengan nak bayar hutang PTPTN. Mudah - mudahan ada hikmah aku tidak dapat sambung belajar.


.


No comments:

 

Blog direka hias oleh Miss Honey Daa
Hak Cipta Terpelihara : Honey Daa copyright | Honey Daa designed