e>

♕ ‌ awesome people ♕

Assalamualaikum semua kacak dan jelita !!
Mari bersama sihat bertenaga dengan SNE / BEAUTSKIN ESSENCE dan produk dari SNE yang lain. Sebarang pertanyaan dan tempahan boleh tanya, jangan malu-malu. Saya tidak makan orang, makan sedap-sedap saja maaa :)
25 April 2013

Saturday, February 18, 2012

Cari Duit Cari Duit


Sekarang ini semua benda perlukan duit, bukan murah - murah macam dulu dah. Tapi mahal ya rabbi sampai tak termampu nak tengok. Hanya mampu berangan je sambil meleleh air liur (frust menonggeng barang yang dihajati tak dapat)


Saya ni bukan orang senang, selalu memendam rasa je bila tengok orang lain pakai barang - barang berjenama ni. Saya nak juga !! (dengan mata bersinar - sinar). Oleh itu, macam - macam ilham terlintas di fikiran, idea - idea yang bernas dan sememangnya halal. 


Sekarang ni trend fesyen muslimah semakin berkembang maju kan. Macam - macam pakaian, tudung, selendang, aksesori semuanya memang laris macam jual goreng pisang panas tepi jalan! Siapa tak suka nak melaram cantik - cantik kan, wanita memang tak boleh lari dari dunia kecantikan (saya juga. hehehe ) Jadi, mungkin saya boleh cuba masuk dalam industri menjual tudung dan selendang, tak pun blouse dan skirt labuh. Stock tu boleh dapat kat satu tempat ni (rahsia lah mana boleh bagitau. hehehe )


Selain itu, sambil - sambil bisnes online tu saya boleh buat duit dengan servis menaip. Memang banyak dapat, lagipun tak perlu modal langsung. Duduk menaip jela sampai lebam. Cuma pelanggan tu ikut musim lah kan (ingat buah je ke ada musim? ) Taip assignment student ni banyak tau, sekali tu boleh dapat dalam rm70++ tau.


Lagi satu, saya macam nak buat bisnes jual barang - barang Avon. Bisnes ni pun tak perlukan modal. Lagi banyak orang beli, lagi banyak kita dapat untung. Tapi masih samar - samar lagi lah, kena tengok market dulu, ada tak yang nak beli barang Avon ni.


Kawan saya ada bagi tawaran untuk tambah duit, jual barang elektronik. Macam ipad/galaxy tab tu. Produk dari China, harga pun tak semahal ipad/galaxy tab. Dia kata tak perlu modal, tolong jual je. Nanti saya dapat komisyen. Macam best tapi saya tak start lagi (malas punya olang laaa)


Itulah dia idea - idea bisnes saya. Macam mana ni? Kalau nak mula kena betul - betul tak boleh main - main. Nanti Tak jadi, sia - sia je usaha. Apa - apa pun rezeki Allah itu luas dan banyak untuk hamba - hambanya yang berusaha.


.

No comments:

 

Blog direka hias oleh Miss Honey Daa
Hak Cipta Terpelihara : Honey Daa copyright | Honey Daa designed