e>

♕ ‌ awesome people ♕

Assalamualaikum semua kacak dan jelita !!
Mari bersama sihat bertenaga dengan SNE / BEAUTSKIN ESSENCE dan produk dari SNE yang lain. Sebarang pertanyaan dan tempahan boleh tanya, jangan malu-malu. Saya tidak makan orang, makan sedap-sedap saja maaa :)
25 April 2013

Thursday, January 20, 2011

xmau gigi bongsuuuuu !!!

kenapa mesti tumbuh gigi lagi?? gigi bongsu pula. sakit sangat menahan saat-saat ketibaan gigi bongsu ni. ahh sakitnya! kalau saya diberi pilihan gigi bongsu dengan makan coklat saya pilih untuk makan coklat sahaja. huuu =(


Gigi bongsu adalah gigi geraham ketiga yang muncul pada usia sekitar 18-30 tahun.
Gigi bongsu termasuk dalam kategori struktur vestigial, iaitu struktur yang fungsi awalnya menjadi hilang atau berkurangan selaras dengan evolusi. Banyak ahli berpendapat bahawa perubahan jenis makanan pada manusia moden daripada mentah menjadi dimasak membuat makanan lebih lunak. Selain itu, pemeliharaan gigi moden mengalami kemajuan pesat. Akibatnya kerosakan pada gigi berkurang. Kehadiran gigi bungsu yang diperkirakan dapat membantu bila ada geraham lain yang tarikh menjadi tidak berguna, malah pada kebanyakan orang menjadi masalah.
jika nak tahu dengan lebih lanjut tekan sini

saya xnak gigi bongsu , saya nak coklat saja =(

1 comment:

wawa meiko said...

Coklat itu hisap , jangan lah gigit :)

 

Blog direka hias oleh Miss Honey Daa
Hak Cipta Terpelihara : Honey Daa copyright | Honey Daa designed