e>

♕ ‌ awesome people ♕

Assalamualaikum semua kacak dan jelita !!
Mari bersama sihat bertenaga dengan SNE / BEAUTSKIN ESSENCE dan produk dari SNE yang lain. Sebarang pertanyaan dan tempahan boleh tanya, jangan malu-malu. Saya tidak makan orang, makan sedap-sedap saja maaa :)
25 April 2013

Thursday, August 2, 2012

Warkah berlagu pilu

Tatkala yang lain sedang bahagia melakar cinta ..
Menciptakan memori indah antara dua jiwa ..
Sisi kecilku berkata - kata ..
Adakah mereka betul - betul bahagia ?
Adakah mereka yakin dengan cinta yang dibina ?
Adakah semua yang dijanjikan benar pengakhirannya ?
Aku seperti pesimis tentang cinta ..
Cinta itu negatif sahaja ..
Sepertinya aku sudah trauma ..
Bukan, lebih tepat lagi putus asa ..
Takdir ..
Ya, aku pernah kecewa kerana cinta ..
Bukan sekali dua ..
Keikhlasan dan kesetiaan seperti permainan baginya ..
Bagaimana bisa berkasih sedangkan hatinya bercabang tiga ?
Tidak ku sangka dalam diam ..
Dia punya hati yang lain pada waktu yang sama ..
Lalu ..
Bagaimana lagi harus ku percaya ..
Tatkala ada yang ingin menaruh harapan ..
Menghulurkan sinar bahagia ..
Bila berkali - kali aku dikhianati, maruahku hanya di kaki ..
Persetankan dengan cinta !!
Aku sudah tidak mahu lagi mengulangi kisah yang sama ..
Sudahlah ..
Aku tidak mahu lagi apa - apa tentang cinta ..
Cinta itu derita ..
Sungguh aku sudah buang segalanya tentang cinta ..
Saat kali aku benar - benar terjatuh kerananya ..
Sudah ku putuskan tiada lagi cinta ..
Buat apa kisahkan hal yang tidak pasti ?
Tidak pernah punya rasa sebegini ..
Ya, aku bisa hidup tanpa cinta ! 
Aku lebih selesa begini, tidak terluka, tidak sengsara ..
Aku lebih bebas mencorak dunia ..
Dan ..
Paling utama..
Aku tak mampu untuk memberi harapan ..
Kerana aku terlalu faham erti sebuah kekecewaan ..
Jujur aku tak mahu .. 
Ada yang terluka lantaran harapan yang sia - sia ..
Jadi ..
Aku memilih untuk sendiri ..
Aku lebih selesa begini ..
Tiada hati yang akan terluka menangung derita ..
Malah yang lebih bererti ..
Aku semakin mengenali hakikat cinta ..
Tiada cinta yang agung selain dariNYA ..
Ya ..
Saatku umpama nyawa di hujung tanduk ..
Aku diberikan kekuatan, aku tersedar ..
Aku tersedar dari lena yang sangat panjang ..
Hari ni, saat ini ..
Hidupku lebih berwarna - warni ..
Biarlah cinta ini ..
Kesetiaan, kasih - sayang, dan doa ..
Untuk tatapan sang suami ..
Syukur pada Ilahi atas anugerah ini, ketenangan yang dicari ..
Dahulu aku derita, kini sudah mampu tersenyum bahagia ..
Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah ..

2 comments:

Unknown said...

???????
..............
¿¿¿¿¿¿¿

Unknown said...

senyum, x perlu kata apa - apa :)

 

Blog direka hias oleh Miss Honey Daa
Hak Cipta Terpelihara : Honey Daa copyright | Honey Daa designed